SPRIT /
Smirnoff Experience bjuder på unika upplevelser världen över
Smirnoff Experience är en världsomfattande satsning för att hylla varumärkets ursprung och originalitet. Smirnoff Experinece planeras att pågå under flera års tid och omfattar en rad unika event med alltifrån exklusiva framträdanden och utställningar till originella cocktailupplevelser. Huvudorterna under året är Moskva, Shanghai, Paris och New York, alla viktiga milstolpar i varumärkets historia. Första eventet äger rum i Moskva i slutet av september med en unik konsert med den brittiska gruppen Faithless.
Första året kommer Smirnoff Experience att fokusera på varumärkets rika arv och återberätta den fantastiska resa Smirnoff gjort från att ha varit ett litet destilleri i Moskva till att bli världens mest säljande premiumsprit. Smirnoff kommer att besöka Moskva, Shanghai, Paris och New York, där man kommer att bjuda konsumenterna på alltifrån unika framträdanden och utställningar till de mest spännande ”cutting edge” talangerna i ett spektrum av musikgenrer och performance artister. Varje Smirnoff Experience event kommer även att omfatta ursprungliga Smirnoff signaturcocktails och nya, kreativa sätt att servera drinkar på.
– Med Smirnoff Experience vill vi framhäva varumärkets originalitet och ursprung genom att bjuda våra konsumenter världen över på unik underhållning, spännande möten och upplevelser, säger Magnus Bååthe, Brand Manager för Smirnoff på Diageo.
Smirnoff Experience första året – en resa genom historien
Moskva september 2007. Det första stora firandet kommer att ta konsumenterna tillbaka till Smirnoffs födelseplats i Ryssland med ett event i Moskva som bland annat omfattar en konsert med den brittiska gruppen Faithless som haft stora internationella framgångar och är kända för sina liveuppträdanden. Faithless kommer att bjuda på en unik konsert då de för första gången kommer att spela live tillsammans med en orkester.
Shanghai januari 2008. Efter Moskva fortsätter resan till Shanghai, en av de städer som Vladimir Smirnoff – mannen som var ansvarig för att säkerställa att varumärket Smirnoff återupplivades efter ryska revolutionen – reste till när exporten för Smirnoff gick som bäst.
Paris maj 2008. Från Shanghai kommer Smirnoff Experience sedan att ta klivet till Paris dit Vladimir Smirnoff flydde från Ryssland efter revolutionen.
New York september 2008. Det första året av Smirnoff Experience kommer att avslutas med ett firande i New York, staden där Smirnoff fick fotfäste på den amerikanska marknaden.
The Smirnoff Ten – en global tävling
Som en del i det globala Smirnoff Experience-programmet kommer Smirnoff att rekrytera tio konsumenter från hela världen i syfte att under ett års tid söka efter det bästa och mest originella nattlivet i världen. Deras upplevelser kommer löpande att dokumenteras genom videos, bloggar, bilder och artiklar. Vilka tio som får delta avgörs i en tävling som pågår på Smirnoffs globala webbsida; www.smirnoff.com, där konsumenterna även hålls uppdaterade om allt som händer under kampanjen. På hemsidan kan man även följa The Smirnoff Tens äventyr under året. Dessutom har Smirnoff upprättat ett avtal med YouTube, som också kommer att rapportera från deras resa.
Relaterade inlägg:
- Smirnoff Experience bjöd på innovativa drinkar och ett event utöver det vanliga i Moskva (28.5)
- Bond och Smirnoff (23.6)
- Svenskarna först i Europa att få prova Smirnoff Blueberry (20.8)
- Smirnoff Green Apple (19.5)
- Ramlösa Hälsobrunn firar 300 år den 17 juni (19.3)