MAT /
Rydbergs satsar på lätta nyheter för storkök
Efterfrågan på lätta produkter som går att äta i farten ökar i takt med att vår livsstil förändras. Detta har medfört att alltfler produkter har tagits fram för att möta det ökade kravet av både snabba och nyttiga färdigrätter. Nu utökar Rydbergs även sitt befintliga sortiment av lätta sallader och röror för storkök och restauranger.
Rydbergs lätta sallader och röror mot konsument har kontinuerligt stärkt sin ställning och är en av de marknadsledande i Sverige. För att möta den ökade efterfrågan av lätta färdigrätter har Rydbergs även utökat sitt sortiment av lätta sallader och röror för storkök och restauranger med Rydbergs Lätt thai kycklingröra. En röra med mycket smak och lite hetta som passar utmärkt som fyllning i till exempel baguetter och bakpotatis. Precis som de övriga lätta salladerna från Rydbergs har Rydbergs Lätta thai kycklingröra samma höga kvalitet och låga fetthalt på endast 8 procent.
– Trenden att äta i farten har medfört förändrade konsumtionsmönster och efterfrågan på lätta och enkla måltidslösningar har ökat. Vi arbetar aktivt för att ta fram lätta produkter som möter de nya behoven och underlättar för den moderna konsumenten, säger Sara Holmgren, marknadschef på Foodmark Sweden. Vi har redan lanserat Rydbergs Lätta thai kycklingröra mot konsument och fått mycket positiv respons, både vad gäller smak och konsistens. Vi hoppas den blir en lika stor succé hos storhushåll och restauranger.
Rydbergs Lätta salladssortiment för storhushåll består sedan tidigare av: Lätt potatissallad, Lätt skagenröra och Lätt rödbetssallad. Rydbergs Lätta thai kycklingröra finns i storleken
2,5 kg.
Relaterade inlägg:
- Lätta potatissallader
- Nu lättar salladerna
- Två nyheter på chokladfronten
- AXA lanserar nyttiga nyheter för smörgåsälskare
- ICA presenterar årets nyheter till grillfesten