SPRIT /
Nu lanseras Sidekick på de svenska barerna. Sidekick är en fräsch och fruktig shot som skiljer sig markant från de traditionella rom-, tequila- och lakritsshotsen. Dessutom serveras Sidekick i ett specialdesignat glas som både går att ”haka fast” på kanten av drink- och ölglasen och ”ställa” på flaskhalsen.
Efter succén i England ska även vi svenskar få stifta bekantskap med Sidekick, den nya generationen shot. Det är en shot som ska njutas, inte bara sväljas. En shot som förhöjer kvällen, utan att förkorta den. Sidekick finns i fem fräscha smaker: vanilj, grapefrukt, äpple, tranbär och apelsin och har en alkoholhalt på 20%.
Sidekick är kul och enkel. Vi tror att den kommer passa svensken som både är nyfiken, social och uppskattar kvalitet, säger Richard Keller, produktchef Bibendum.
Specialdesignat glas
Sidekick levereras till krogen i smarta små glas med lock, färdiga att serveras. Glasens botten är utformade så att de enkelt går att haka fast på kanten av ett drink- eller ölglas alternativt ställas på flaskhalsen. Den här nya typen av förpackning innebär att kunden både får sin beställning blixtsnabbt och också enkelt kan bära med sig hela beställningen.
Sidekick kommer kosta cirka 30 kronor på de svenska barerna.
Relaterade inlägg:
- Äta i farten – en tydlig trend som kommit till Sverige (19.4)
- Flavoured Martinis – nästa stora drinktrend från USA och England (17.8)
- Kom i form efter jul och nyår (17.5)
- Intresset för indisk mat ökar i Sverige (14.5)
- Maker’s Mark tillbaka i Sverige (12.7)