DRYCK /
Det är skillnad på juice och juice. Nu lanseras ICA To Go juice och smoothie, ett nytt sortiment med nypressade juicer och smoothies som är helt opastöriserade och innehåller 100 % färsk frukt. Detta gör att det är mer kvar av fruktens ursprungliga och karaktäristiska smak. Perfekt för alla som föredrar naturliga produkter av hög kvalitet.
Allt fler väljer i dag livsmedel som innehåller mindre tillsatser och som är hälsosamma och närande. ICA lanserar nu ett helt nytt sortiment med juicer och smoothies där mogen frukt levereras för att i Sverige pressas rakt ned i flaskan: ICA To Go juice och smoothie. Produkten innehåller 100 % frukt, är helt utan tillsatser och opastöriserad, vilket gör att fruktens karaktäristiska smak bevaras.
– Vår juice och smoothie är både fräsch och smakrik. En av konsekvenserna av att göra färsk juice på riktigt är att hållbarheten blir lite kortare, precis som när man pressar själv. Vi har nu lyckats ta fram den första riktiga färskpressade juicen, något som vi vet efterfrågas men som ingen annan erbjuder idag, säger Ulrika Persson, Produktutveckling, ICA Sverige AB.
Mer information om ICA To Go juice och smoothie
Juicen och smoothien presenterades på ICA To Go butiken i Stockholm och har blivit en sådan succé att den nu även kommer att säljas på ICA butiker över hela landet. Den finns i en smidig 350 ml förpackning att ta med och som 1 liter förpackning så att den räcker för hela familjen.
– Vår juice och smoothie är inte pastöriserad, vilket gör den unik. Många konsumenter tror att en färskpressad juice är just färsk, men oftast är den pastöriserad för att få en längre hållbarhet och att juicen är färskpressad säger därför inget om vare sig kvalitet eller ålder, fortsätter Ulrika.
ICA:s juicer och smoothies finns på ICA centralt och lanseras under sommaren 2010. Priserna i butik varierar. Produkterna lanseras under sommaren, först ut är juicen i tre smaker: Apelsin, Apelsin/Blodgrape och Apelsin/Honungsmelon, samtliga i 350 ml samt 1 l.
Under juli lanseras juice med smak av Ananas/Apelsin i 350 ml samt 1 l och smoothien i smakerna Honungsmelon/Mango/Apelsin och Kiwi/Mango/Apelsin i 350 ml. För att kunna erbjuda det allra bästa anpassas smakerna till tillgången på frukt, vilket varierar efter säsong.
Relaterade inlägg:
- Marknadsledaren på müsli lanserar även flingor (12.6)
- Ella’s Kitchen lanserar produkter för dagens alla mål (11.9)
- Monini lanserar två nya oljor till hösten (11.8)
- AXA lanserar passionerad müsli (11.1)
- Enghav lanserar Seafoodburgare (11.1)