MAT /
Philadelphia lanserar ny smart förpackning med snygg design
Philadelphia är ”originalet” för färskost och är för många svenskar det självklara valet. Nu får Philadelphia en ny smartare förpackning med ”klick-lock”, vilket ger en fräschare produkt. Philadelphia naturell är storsäljaren i Sverige och ur det smaksatta sortimentet är Philadelphia Vitlök & Örter populärast.
Philadelphia är världens mest sålda färskost och har ett brett utbud av smaker för alla smakpreferenser. Till våren lanseras en ny förpackning som är mer funktionell och har en snyggare design. Nytt är bland annat ett ”klick-lock” som stänger ute andra lukter från kylskåpen och gör att fuktigheten bevaras upp till 67 % bättre, vilket gör att färskosten behåller sin krämighet längre.
? I Sverige ställer vi höga krav på både innehåll och förpackning och vi är mycket stolta över den nya förpackningen som är mer praktisk och behåller osten fräsch längre. Vi är säkra på att den kommer att dra många blickar till sig och att alla Philadelphiaälskare kommer att glädjas åt den höjda kvaliteten, säger Hanna Wennerstein, Produktchef, Philadelphia, Kraft Foods AB.
Stort utbud
Philadelphia Naturell är störst i Sverige med 80 % av den naturella färskostmarknaden och ur det smaksatta sortimentet är det Vitlök & Örter som ligger högst upp på listan. Sortimentet utökades ytterligare när man under 2008 lanserade Philadelphia Karljohansvamp som under 2009 ersätts med en ny limiterad variant. Philadelphias samtliga produkter är färskvaror och innehåller inga konserveringsmedel.
? Färskost passar utmärkt som pålägg på smörgåsen så väl som i matlagningen vilket gör Philadelphias breda utbud av klassiska och moderna smaker mycket uppskattat. För att glädja färskostälskarna ytterligare fortsätter vi att lansera nya spännande smaker varje år. På så sätt kan alla hitta en egen favorit, fortsätter Hanna Wennerstein.
Sortiment i Sverige
I Sverige finns Philadelphias naturella sortiment i olika fetthalter och förpackningsstorlekar och de smaksatta varianterna säljs i förpackningar om 200 g. Smakutbud i Sverige; Naturell, Yoghurt, Vitlök & Örter, Paprika & Lök, Oliv, Gräslök samt säsongssmaken Karljohansvamp.
Samtliga förpackningar får ny design och kommer att finnas till försäljning i butik från och med
vecka 5, 2009. Cirkapris: 17 kronor för 200 g och 22 kronor för 300 g.
Kraft Foods (NYSE: KFT) är ett av världens största livsmedelsföretag med en årlig omsättning på mer än 40 miljarder USD, mer än 100,000 anställda och mer än 180 produktionsenheter globalt.
I över 100 år har Kraft erbjudit konsumenterna välsmakande produkter anpassade för deras livsstil. Idag förvandlar vi varumärkena som våra konsumenter har levt med i åratal till varumärken som de inte kan leva utan. Kraft marknadsför en bred portfölj av starka varumärken i över 150 länder. Kraft är ett fristående företag och är medlem av Dow Jones Sustainability Index och Ethibel Sustainability Index.
Kraft Foods i Norden har ca. 1700 anställda. I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. Bland våra starka varumärken finns Marabou, Daim, Twist, Japp, Gevalia, Freia, Philadelphia, O’boy och LU.
Relaterade inlägg:
- GoGreen – enkelt, hälsosamt och inspirerande
- Snabbt och enkelt – gör egen sylt på några minuter
- Två nyheter på chokladfronten
- Ett nytt oemotståndligt snacks
- Ett lyxigare chipsalternativ